Často kladené otázky (FAQ)

Krátke FAQ

1. Zabudol (la) som heslo!
2. Zabudol (la) som, aký e-mail som použil (a) pre registráciu do účtu Distrelec!
3. Zabudol (la) som svoje užívateľské meno!
4. Chcem zmeniť adresu uloženú vo svojom zákazníckom účte!
5. Chcem si nechať zaslať tovar na inú ako fakturačnú adresu!
6. Pravidelne používam rôzne dodacie adresy. Môžem si ich uložiť do svojho profilu?
7. Ako uložím obsah nákupného košíka?
8. Už mám zákaznícke číslo. Ako prepojím svoj nový účet v internetovom obchode Distrelec s týmto zákazníckym číslom?
9. Neustále mi z webových stránok Distrelec chodia e-maily!
10. Import zoznamov dielov
11. Zoznamy
12. Správa objednávok a spätných zásielok
13. Fazetové vyhľadávanie
14. Správa užívateľov
15. Elektronický podpis


1. Zabudol (la) som heslo!

Presuňte kurzor na tlačidlo "Môj účet" (vpravo od vyhľadávacieho poľa). Objaví sa ponuka, kde kliknete na odkaz "Zabudnuté heslo". Na ďalšej stránke uveďte e-mail, s ktorým ste sa registrovali v internetovom obchode Distrelec a kliknite na "Odoslať".

Dostanete e-mail s odkazom ("Resetovať heslo") pre resetovanie hesla. Po kliknutí na tento odkaz sa dostanete priamo na stránku, kde môžete zadať nové heslo k svojmu účtu. Potom, čo nové heslo vpíšete do oboch polí a kliknete na "Aktualizovať heslo", je nové heslo uložené.


2. Zabudol (la) som, aký e-mail som použil (a) pre registráciu do účtu Distrelec!

V tomto případě prosím kontaktujte Distrelec Support.


3. Zabudol (la) som svoje užívateľské meno!

Ak ste sa zaregistrovali v internetovom obchode Distrelec ako nový používateľ, je Vašim užívateľským menom e-mail, ktorý ste uviedli pri registrácii.

Ak ste mali užívateľský účet už pred začatím nového internetového obchodu Distrelec, a ten bol migrovaný nemusí sa Vaše užívateľské meno zhodovať s Vaším e-mailom. V tomto prípade prosím kontaktujte Distrelec Support.


4. Chcem zmeniť adresu uloženú vo svojom zákazníckom účte!

  • Ak už máte online zákaznícky účet v internetovom obchode Distrelec: prihláste sa do svojho zákazníckeho účtu. Kliknite na tlačidlo "Môj účet" vpravo od vyhľadávacieho poľa. Teraz v navigačnej lište vľavo prejdite na odkaz "Adresy" v sekcii "Údaje o účte". Po rozkliknutí sa vpravo objaví Vaša súčasná fakturačná a dodacia adresa. Pre zmenu fakturačnej adresy kliknite na šípku vpravo od fakturačnej adresy.
  • Ak nemáte online zákaznícky účet: zíďte dolu na koniec webovej stránky Distrelec. Záhlavie má štyri časti: Služby, O nás, Obchody výrobcov a Rýchle odkazy. V skupine "Rýchle odkazy" prejdite na "Zmeniť adresu". Tu kliknite a na ďalšej strane zadajte do formulára svoje zákaznícke číslo vrátane starej a novej adresy a nakoniec kliknite na "Odoslať žiadosť". O zmenu Vašej adresy sa postará pracovník firmy Distrelec.


5. Chcem si nechať zaslať tovar na inú ako fakturačnú adresu!

V nákupnom košíku po skontrolovaní obsahu kliknite na "Pokračovať". (Budete požiadaní o prihlásenie sa, ak ste tak ešte neurobili).

Na nasledujúcej stránke budete mať možnosť zvoliť buď "Použiť fakturačnú adresu ako dodaciu" alebo "Zaslať objednávku na inú adresu".

Zvoľte druhú možnosť.

Podľa toho, aké údaje sú uložené vo Vašom účte, budú teraz u fakturačnej adresy zobrazené nasledujúce možnosti:

  • Sekcia "Dodacia adresa". Ak je adresa už vyplnená, môžete ju zmeniť kliknutím na tlačidlo "Zmeniť" napravo od adresy.
  • Kliknutím na tlačidlo "Pridať novú adresu" môžete vložiť novú dodaciu adresu pre túto objednávku. Adresa bude uložená vo Vašom užívateľskom účte pre ďalšie použitie.
  • Nižšie sú zobrazené dodacie adresy uložené vo Vašom užívateľskom účte. Kliknite na "Vybrať adresu" pre výber vhodnej dodacej adresy pre túto objednávku.



6. Pravidelne používam rôzne dodacie adresy. Môžem si ich uložiť do svojho profilu?

Prihláste sa do svojho zákazníckeho účtu v internetovom obchode Distrelec. Kliknite na tlačidlo "Môj účet" vpravo od vyhľadávacieho poľa. Teraz v navigačnej lište vľavo prejdite v sekcii "Údaje o účte" na odkaz "Adresy". Po rozkliknutí sa vpravo pod aktuálnou fakturačnou adresou zobrazia Vaše súčasné dodacie adresy. Po kliknutí na "Pridať adresu" môžete na zoznam pridať ďalší adresu.

Pre zmazanie adresy zo zoznamu kliknite na šípku vpravo od adresy a otvorte adresové pole. Tlačidlo "Zmazať adresu" sa nachádza pod adresovým políčkom.


7. Ako uložím obsah nákupného košíka?

Otvorte nákupný košík. Pod zoznamom všetkých produktov v nákupnom košíku nájdete tlačidle sa šípkou, ktorá smeruje nadol. Po kliknutí na tlačidlo sa objaví možnosť exportovať obsah nákupného košíka ako súbor XLS alebo CSV.

  • XLS: Súbor Microsoft Excel súbor môžete otvoriť a editovať priamo v Exceli.
  • CSV: prostý textový súbor, v ktorom je obsah Vášho nákupného košíka vo forme hodnôt oddelených čiarkou. CSV súbory môžu byť interpretované a spracované mnohými rôznymi programami.

(Súbory vo formátoch XLS a CSV sú kompatibilné s nástrojom pre import zoznamu dielov.)


8. Už mám zákaznícke číslo. Ako prepojím svoj nový účet v internetovom obchode Distrelec s týmto zákazníckym číslom?

Ak máte už zákaznícke číslo, oznámte nám ho pri založení zákazníckeho účtu. Váš nový zákaznícky účet potom prepojíme so starým. Postupujte nasledovne.

Podmienka: v tejto chvíli nie ste prihlásený do internetového obchodu Distrelec. Presuňte kurzor na tlačidlo "Môj účet" (napravo od vyhľadávacieho poľa). V ponuke, ktorá sa objaví, kliknite na odkaz "Som nový zákazník" a na stránke, ktorá sa otvorí, vyberte možnosť "Registrovať ako firemný zákazník". Objaví sa registračný formulár, ktorý bude obsahovať pole "Zákaznícke ID Movex" Formulár vyplňte a potom kliknite na "Dokončiť registráciu". Pracovník firmy Distrelec zabezpečí, aby Váš starý účet bol prepojený s Vaším novým užívateľským účtom.


9. Neustále mi z webových stránok Distrelec chodia e-maily!

V nastavení zákazníckeho účtu môžete zrušiť odber informačného bulletinu Distrelec, ak ho už nechcete dostávať. Pre odhlásenie kliknite na tlačidlo "Môj účet" vpravo od vyhľadávacieho poľa. Teraz v navigačnej lište vľavo prejdite na odkaz "Prihlasovacie údaje" v sekcii "Údaje o účte". Akonáhle vyberiete túto možnosť, na pravej strane uvidíte údaje o Vašom účte vrátane sekcie "Informačný bulletin". Tu podľa potreby môžete nastaviť odber informačného bulletinu.


10. Import zoznamov dielov

Za pomoci funkcie "Import zoznamov dielov" môžete rýchlo a jednoducho importovať zoznamy produktových dát v internetovom obchode Distrelec a umiestniť príslušné výrobky do nákupných zoznamov alebo do nákupného košíka.

Na použitie funkcie "Import zoznamov dielov" musíte byť prihlásení. Ak nie ste prihlásení, tak sa prihláste do svojho používateľského účtu v internetovom obchode Distrelec.

Návod pre import zoznamu dielov

  1. Kliknite na "Importovať zoznam dielov" hore na obrazovke. K tejto funkcii sa dostanete tiež cez ponuku v meta-navigačnej oblasti pod názvom "Nástroj pre import".
  2. Na stránke, ktorá sa otvorí, uvidíte dve možnosti pre import Vašich dát: skopírovaním a vložením dát zo schránky alebo nahraním hárku programu Excel, ktorý bol správne vyplnený.
    • a) Vloženie dát zo schránky:
      • vložte dáta do textového poľa na ľavej strane webovej stránky v nasledujúcom formáte:
        aa, nnnnnn, ttttt
        (aa: požadované množstvo tohto tovaru
        nnnnnn: 6 až 8ciferné číslo tovaru Distrelec
        Označenie typu položky (voliteľné))
        Prosím začnite nový riadok pre každú položku.
      • Nakoniec kliknite na tlačidlo "Pokračovať" na ľavej strane okna prehliadača.
    • b) Nahranie súboru programu Excel.
      • Pre zaistenie hladkého priebehu si prosím stiahnite "excelovú šablónu Distrelec".
      • Vyplňte dátové listy s údajmi zo zoznamu dielov a upravený súbor uložte (dôležité: ako súbor formátu .xls).
      • Kliknite na tlačidlo "Vybrať z pevného disku" a v okne, ktoré sa otvorí, vyberte súbor, ktorý ste vyplnili.
      • Nad tlačidlom "Vyberte z pevného disku" by sa teraz mal objaviť názov súboru, ktorý ste nahrali.
      • Nakoniec kliknite na tlačidlo "Pokračovať" na ľavej strane okna prehliadača.
  3. Na nasledujúcej stránke "Skontrolovať import" sú zobrazené produkty zodpovedajúce zadaným dátovým záznamom. Tu ešte môžete podľa potreby upraviť množstvá každého produktu alebo odstrániť produkty zo zoznamu.
  4. Všetky súbory dát, pre ktoré nebol nájdený príslušný produkt, sú uvedené samostatne v tabuľke na konci stránky. Z toho dôvodu boli tieto dátové záznamy v priebehu importu ignorované. Prostredníctvom tlačidiel "Pridať do nákupného zoznamu" alebo "Pridať do nákupného košíka" môžete takto editovať vytvorený zoznam produktov.


11. Zoznamy

V internetovom obchode Distrelec si môžete založiť rôzne zoznamy produktov, ktoré môžete využiť na usporiadanie a správe svojich nákupov.

Okrem možnosti založenia ľubovoľného množstva produktových zoznamov môžete rýchlo a jednoducho označiť výrobky ako "obľúbené" a týmto ich pridať do zoznamu "Moje obľúbené produkty".

Obľúbené produkty

  • Ak chcete rýchlo pridať produkt zo zoznamu produktov alebo z ponukovej upútavky do obľúbených, presuňte kurzor na produkt a kliknite na symbol srdca, ktorý sa objaví. Pri pohybe myšou od produktu zostane symbol srdca viditeľný.
  • To znamená, že produkt bol úspešne pridaný do zoznamu obľúbených.
  • Na stránke s podrobnosťami o príslušnom výrobku sa symbol srdca ukáže na pravej strane pod indikátorom dostupnosti.
    • Ak chcete zobraziť aktuálny obsah zoznamu obľúbených produktov, presuňte kurzor na tlačidlo "Zoznamy" (druhé tlačidlo vpravo od vyhľadávacieho poľa) a kliknite na "Moje obľúbené produkty" v menu, ktoré sa otvorí.
    • Na stránke, ktorá sa otvorí, uvidíte zoznam všetkých produktov, ktoré ste pridali do obľúbených. Ak chcete odstrániť produkt zo zoznamu, presuňte kurzor na výrobok a kliknite na symbol "x", ktorý sa objaví na pravom okraji.

Zoznamy produktov alebo nákupný zoznam

  • Ak chcete pridať produkt zo zoznamu produktov alebo z ponukovej upútavky do nákupného zoznamu, presuňte kurzor na produkt a kliknite na symbol v zozname, ktorý sa objaví.
  • Otvorí sa okno, kde môžete špecifikovať, na ktorý nákupný zoznam chcete tento produkt uložiť. Vyberte jeden alebo viac z existujúcich zoznamov alebo zadajte názov pre nový zoznam, do ktorého má byť produkt uložený.
  • Na stránke s údajmi o príslušnom výrobku sa symbol zoznamu ukáže na pravej strane pod indikátorom dostupnosti.
  • Ak chcete zobraziť aktuálny obsah nákupného zoznamu, presuňte kurzor na tlačidlo "Zoznamy" (druhé tlačidlo vpravo od vyhľadávacieho poľa) a kliknite na názov príslušného zoznamu v ponuke, ktorá sa otvorí. Ak sa názov zoznamu nezobrazí, kliknite na odkaz "Zobraziť všetky zoznamy" na konci ponuky.
  • Na pravej strane okna teraz uvidíte všetky produkty vo vašom nákupnom zozname, vrátane príslušných množstiev. Ak chcete odstrániť produkt z nákupného zoznamu, presuňte kurzor na výrobok a kliknite na symbol "x", ktorý sa objaví vedľa množstva.
  • Teraz máte možnosť pridať obsah nákupného zoznamu do aktuálneho obsahu nákupného košíka pomocou tlačidla "Pridať zoznam do nákupného košíka".
  • Prípadne si môžete stiahnuť zoznam vo forme súboru pomocou tlačidla s šípku nadol. Akonáhle kliknete na tento symbol, môžete si vybrať medzi stiahnutím súboru vo formáte XLS alebo CSV.
    • XLS: Súbor Microsoft Excel Súbor môžete otvoriť a editovať priamo v Exceli.
    • CSV: prostý textový súbor, v ktorom je obsah Vášho nákupného košíka vo forme hodnôt oddelených čiarkou. CSV súbory môžu byť interpretované a spracované mnohými rôznymi programami.

(Súbory vo formátoch XLS a CSV sú kompatibilné s nástrojom pre import zoznamu dielov.)


12. Správa objednávok a spätných zásielok

V internetovom obchode Distrelec si môžete cez "Môj účet" jednoducho a pohodlne zobraziť stav predchádzajúcich objednávok a založiť si akékoľvek žiadosti ohľadom vrátenie položky.

  1. Prihláste sa do obchodu so svojimi užívateľskými údajmi.
  2. Kliknite na tlačidlo "Môj účet" vpravo od vyhľadávacieho poľa.
  3. V navigačnej lište na ľavej strane vyberte najprv "Moje objednávky" a potom "História objednávok" nižšie.
  4. Teraz uvidíte zoznam všetkých predchádzajúcich objednávok. (Ak ste správcom firemného účtu v internetovom obchode Distrelec, uvidíte objednávky všetkých zamestnancov Vašej firmy.) Tento zoznam si môžete filtrovať, triediť a tlačiť podľa Vašich kritérií.
  5. Použitím šípky vedľa každej objednávky sa dostanete na stránku s podrobnými informáciami o danej objednávke.
  6. Na tejto stránke nájdete informácie o dátume objednávky, stav objednávky, fakturačnú adresu a adresu pre doručovanie, spôsob platby a dodania a objednané produkty. Úpravy môžete vykonať aj priamo tu alebo môžete pridať nákupný zoznam.
  7. Akonáhle Vaša objednávka bude mať štatút "prijaté", môžete pripraviť žiadosť o vrátenie určitých položiek. Na vykonanie kliknite pod objednaným množstvom na "Vrátiť položku".
  8. V "lightboxu", ktorý sa otvorí, zadajte počet produktov, ktoré chcete vrátiť, spolu s dôvodmi pre ich vrátenie, stav obalu, svoje pripomienky a prípadne aj poradové čísla vrátených produktov. Okrem toho tu tiež môžete uviesť, či sa má vrátený výrobok vymeniť za nový. Nakoniec kliknite na "Odoslať žiadosť".
  9. Dostanete e-mail s potvrdením Vašej žiadosti o schválenie vratky.
  10. Bude Vás kontaktovať pracovník firmy Distrelec.


13. Fazetové vyhľadávanie

Internetový obchod Distrelec ponúka veľké množstvo rôznych produktov. Ak chcete nájsť správny produkt ľahko a pohodlne, obchod má funkciu filtra, ktorý môžete použiť na upresnenie zoznamu výrobkov a výsledkov.

  1. Prejdite na vhodnú čiastkovú kategóriu produktu, ktorý hľadáte (napr. "Optoelektronika").
  2. Tiež môžete zadať hľadaný výraz do vyhľadávacieho poľa a stlačiť kláves Enter.
  3. Na ďalšej stránke budú všetky príslušné produkty zobrazené v zozname. Tento zoznam môžete triediť podľa rôznych kritérií.
  4. Ak chcete obmedziť počet výrobkov, filtrovacie lišta na ľavej strane ponúka nasledujúce metódy:

 Filtrovanie podľa inej podkategórie:
V hornej časti lišty sú znázornené podkategórie v rámci aktuálnej kategórie (ak sú k dispozícii). Vyberte si podkategóriu k ďalšiemu obmedzeniu výberu produktov.

  • Filtrovanie podľa výrobcu alebo funkcie výrobku: pod kategóriami nájdete sekcie s výrobcami alebo funkciami výrobku. Vyberte vlastnosti, ktoré chcete, kliknutím na pole u výrobcu či u funkcie výrobku. Môžete si vybrať aj viac ako jeden atribút v každej sekcii, napríklad ako "Výrobca A" tak "Výrobca B".
  • Filtrovanie podľa dostupnosti: v sekcii dostupnosti môžete nastaviť ako kritérium filtra okamžitú dostupnosť výrobku.
  • Filtrovanie podľa ceny: pretiahnutím posúvača doľava alebo doprava, kým sa nižšie pod stupnicou neukáže vhodné cenové rozpätie.
  • Pre každé z týchto obmedzení alebo vyššie popísaných kritérií filtra sa v sekcii "Filter" zobrazí štítok, ktorý označuje aktívny kritérium filtra. Pre odstránenie kritériá filtra kliknite na "x" vnútri príslušného štítku.


14. Správa užívateľov

Ako vedúci alebo administrátor firemného účtu môžete spravovať užívateľské účty pre zamestnancov Vašej firmy. "Spravovať" znamená, že môžete zakladať užívateľské účty a deaktivovať ich, stanoviť rozpočty a oprávnenia pre jednotlivých užívateľov a spustiť odosielanie e-mailov pre resetovanie hesiel jednotlivých zamestnancov.

K tomuto musíte mať účet správcu (prístup). Prosím zaregistrujte si konto správcu, ak ste tak ešte neurobili. Firme (zákazníkovi) môže byť pridelený iba jeden účet správcu.

Ako správca: Do správy užívateľov sa dostanete takto.

  1. Prihláste sa do obchodu.
  2. Použite tlačidlo "Môj účet" vedľa vyhľadávacieho poľa.
  3. Svoje vlastné užívateľské údaje si môžete prezerať a upravovať cez "Prihlasovacie údaje" na navigačnom paneli na ľavej strane.
  4. Výberom "Správa užívateľov" v navigačnej lište sa zobrazí zoznam všetkých ostatných užívateľov, ktorí pre tento účet už boli zriadené.
  5. Pomocou tlačidla "Pridať nového používateľa" môžete vo Vašom firemnom účte založiť nového používateľa. Tu možno zadať osobné oprávnenia a rozpočtové limity pre nového používateľa. Ak sa užívateľ pokúsi podať objednávku, ktorá presahuje jeho rozpočtový limit, bude Vám ako správcovia objednávka predložená na schválenie (pozri "Elektronický podpis").
  6. Akonáhle kliknete na "Uložiť a zavrieť" bude užívateľovi zaslaný e-mail na adresu, ktorú ste zadali v novom profile.
  7. Potom, čo užívateľ klikne na aktivačný odkaz v tomto e-maile, bude jeho účet aktívny a môže sa prihlásiť do internetového obchodu Distrelec a objednávať.
  8. V oblasti správy užívateľov (pozri sekcia 4) budete mať tiež možnosť zobrazenia aktuálneho stavu rozpočtov jednotlivých užívateľov. Kliknutím na šípku vedľa položky zoznamu pre konkrétneho užívateľa môžete upraviť profil osoby alebo nastaviť zaslanie e-mailu užívateľovi pre resetovanie hesla, ak o to požiada.

Ako zamestnanec

  1. Požiadajte správcu Vášho firemného účtu Distrelec o založení nového používateľského účtu.
  2. Po úspešnom založení účtu obdržíte e-mail s aktivačným odkazom.
  3. Po aktivácii tohto odkazu môžete nastaviť heslo a používať konto v internetovom obchode Distrelec.
  4. Pre vstup do oblasti "Údaje o účte" použite tlačidlo "Môj účet" vedľa vyhľadávacieho poľa. Tu môžete editovať svoje osobné údaje a zobraziť si svoj zostávajúci rozpočet.


15. Elektronický podpis

Ste vedúci / správca

  1. Prostredníctvom oblasti správy užívateľov ste vo svojom užívateľskom účte založili účet pre zamestnancov. V nastaveniach účtu ste nastavili limity objednávok a to buď na objednávku  / alebo prostredníctvom ročného limitu. (Podrobný popis tohto kroku nájdete vo výukovom manuálu "Správa užívateľov").
  2. Ak zamestnanec urobí objednávku, ktorá vyžaduje Váš súhlas, môžete túto objednávku schváliť alebo odmietnuť (krok 12).

Ste zamestnanec

  1. Akonáhle Vám vedúci zriadi užívateľský účet a pridelí príslušné rozpočty, môžete ho používať.
  2. Prihláste sa do obchodu a naplňte svoj nákupný košík ako obvykle.
  3. Otvorte nákupný košík a zvoľte "Pokračovať".
  4. Skontrolujte fakturačnú a dodaciu adresu a v prípade potreby zmeňte dodaciu adresu. Nakoniec zvoľte "Pokračovať".
  5. Zvoľte druh dodávky a platby a potom kliknite na "Pokračovať".
  6. Na ďalšej stránke si pred odoslaním objednávky môžete ešte raz skontrolovať údaje týkajúce sa Vašej objednávky.
  7. Okrem toho môžete zadať nákladové stredisko a číslo projektu pre interné účely a budete mať možnosť k objednávke pridať poznámku pre Distrelec.
  8. Nad objednávkou sa zobrazí zhrnutie objednávky pre schválenie. Ak sú všetky údaje správne, kliknite na "Na schválenie".
  9. Vaša objednávka bude zaslaná vedúcemu na schválenie. Dostanete e-mail ako potvrdenie.

Ste vedúci / správca

  1. Prihláste sa do svojho užívateľského účtu v internetovom obchode Distrelec a prejdite do sekcie "Môj účet", kliknutím na tlačidlo vpravo od vyhľadávacieho poľa.
  2. V navigačnej lište na ľavej strane uvidíte vedľa ponukovej položky "Moje objednávky" červené číslo, ktoré vám ukáže, koľko objednávok čaká na schválenie.
  3. Kliknite na "Moje objednávky" a potom na pododdiel "Žiadosti o schválenie". V zozname všetkých doteraz nevybavených objednávok sa Vám zobrazí prehľad objednávok čakajúcich na schválenie.
  4. Kliknutím na šípku vedľa konkrétnej objednávky sa otvorí okno s údajmi o objednávke.
  5. Po kontrole údajov objednávky sa môžete rozhodnúť, či objednávku odmietnete alebo schválite.
    • Ak sa rozhodnete objednávku zamietnuť, kliknite na "Zamietnuť". Máte možnosť k zamietnutiu pridať vysvetlenie. Objednávajúci osoba bude o zamietnutí informovaná e-mailom.
    • Pokiaľ s objednávkou súhlasíte, potvrďte zaškrtnutím políčka, že ste si prečítali VOP a podmienky ochrany údajov, a zvoľte "Pokračovať" pre konečné odoslanie objednávky. Objednávajúci zamestnanec o odoslaní objednávky bude informovaný e-mailom.